Prefabrykacja to nowoczesna i efektywna forma budownictwa. To ciągłe dążenie do optymalizacji – procesów budowlanych, ilości konstrukcji, a także cen. Rozwiązuje tym samym problemy rosnących kosztów pracy i materiałów, a jednocześnie zachowuje wysokie standardy inwestycji.
Elementy prefabrykowane mają najlepsze cechy betonu: odporność na wilgoć, trwałość, a także wytrzymałość nawet w najbardziej niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Są jednak łatwiejsze w transporcie i obróbce. Prefabrykaty betonowe przyjeżdżają na teren budowy w formie gotowej do montażu, nie wymagają deskowania czy zbrojenia, co przekłada się na niższe koszty wykonawstwa. Budynki i obiekty inżynieryjne mogą być dzięki temu wznoszone nawet trzy razy szybciej niż tradycyjnymi technologiami.
Produkty oznaczone jako KPED zawarte są w ujednoliconym Katalogu Powtarzalnych Elementów Drogowych do powszechnego stosowania w budownictwie drogowym.
Jeśli nie widzą Państwo poszukiwanego produktu – prosimy o kontakt. Przygotujemy ofertę produkcji prefabrykatów według gotowego projektu. W razie potrzeby służymy także doradztwem projektowym.
Oddziela kondygnacje budynków. Rozwiązane pokrewne konstrukcji stropu typu filigran. Składa się z nadbetonowanej prefabrykowanej płyty żelbetowej, w której zatopione jest zbrojenie dolne z dźwigarami kratowymi wystającymi ponad powierzchnię. Ta właśnie konstrukcja zapewnia wysoką wytrzymałość prefabrykatu.
Wymiary
grubość płyty – 5-7 cm, długość – do 850 cm, szerokość płyty – do 250 cm
Do stosowania jako utwardzenie nawierzchni w strefach pieszych, a także ruchu kołowego np. na placu budowy. Umożliwia szybkie wybudowanie stałych i tymczasowych dróg dojazdowych oraz miejsc parkingowych pod samochody ciężarowe.
Przenoszenie obciążenia
50 i 80 kN
Wymiary
300x100x15 cm, 300x100x18 cm, 300x150x15 cm, 300x150x18 cm
Wykonujemy płyty pod indywidualne zamówienie, zgodnie z preferowanymi wymiarami.
Stosowana do wykonywania stałej i tymczasowej nawierzchni placów, parkingów i dróg. Płyty YOMB także sprawdzą się jako umocnienia skarp, nasypów, cieków wodnych itp. Zbrojone stalą, dzięki czemu mają wysoką nośność i wytrzymałość. Ażurowa budowa umożliwia utworzenie w otworach trawnika lub dekoracyjnej nawierzchni, dzięki czemu YOMBy mogą być stosowane w miejscach, gdzie warunki zagospodarowania przestrzennego są rygorystyczne.
Wykorzystywana do budowy stałych i tymczasowych dróg rowerowych. Budowa tego rodzaju płyty różni się od klasycznego YOMBU rozstawem otworów – stosowane są wyłącznie po bokach, a nie na całej powierzchni. Dzięki temu płyty są nie tylko trwałe, łatwe w montażu i transporcie, ale także wygodne do jazdy rowerem.
Przeznaczony do szybkiego montażu na skarpach i wzniesieniach. Elementy połączone pionowo tworzą koryto, które umożliwia grawitacyjne odprowadzanie wody do położonych niżej zbiorników lub wprost do kanalizacji.
Element zagospodarowania pasa drogowego. Stosowany przy nowo projektowanych oraz remontowanych wiaduktach i mostach. Tego typu schody przeznaczone są wyłącznie od użytku służb konserwujących (utrzymaniowych) dany obiekt.
Element konstrukcyjny oddzielający kondygnacje budynków. Szybki w montażu, ma wysokie wskaźniki izolacji termicznej i akustycznej, a także jest wytrzymały. To najtańszy strop stosowany w budownictwie.
Wymiary
grubość płyty – 24 cm, długość – od 162 cm do 597 cm, szerokość płyty – 90 cm, 120 cm
Pozwalają na wykonanie otworów okiennych i drzwiowych w ścianach. Przenoszą
ciężar stropów, dachu oraz ścian wyższych kondygnacji i obciążeń. Od razu po
zamontowaniu w ścianie osiągają pełną nośność.
Nadproża stosuję się w otworach okiennych i drzwiowych. Posiadamy Certyfikowaną Zakładową Kontrolę Produkcji na nadproża służące do przykrycia otworów w murze.
Część studzienki kanalizacyjnej montowana w obrysie drogi. Zapobiega uszkodzeniom przyłączy kanalizacji, chroniąc studnię przed naciskiem pojazdów w ruchu drogowym. Pierścień nastudzienny może być montowany także w miejscach dużego natężenia ruchu. Prefabrykat dostępny na zamówienie. Prosimy o kontakt, zaoferujemy atrakcyjny termin realizacji.
Elementy montowane pod ogrodzenie tworzą estetyczny i funkcjonalny fundament, tzw. podmurówkę. Utrudniają przerost trawy i chwastów, a także przedostanie się szkodników i małych gryzoni na posesję. Prefabrykaty dostępne na zamówienie. Prosimy o kontakt, zaoferujemy atrakcyjny termin realizacji.
Stosowany jako integralny element łączący prefabrykowane deski ogrodzeniowe przy kolejnych przęsłach, a także jako podstawa dla słupków ogrodzeniowych. Trwałe i szybkie w montażu rozwiązanie. Prefabrykat dostępny na zamówienie. Prosimy o kontakt, zaoferujemy atrakcyjny termin realizacji.
Belki podwalinowe to podpory pod ekrany akustyczne, zwykle montowanych przy drogach i autostradach. Podwaliny nie przekazują obciążenia na podłoże, ale na stopy fundamentowe – pełnią w ten sposób funkcję „fundamentu pośredniego”.
Elementy wykonywane na podstawie przesłanych rysunków technicznych.
Materiały
Beton C30/37, Stal zbrojeniowa
Wykonujemy podwaliny zgodnie ze specyfikacją przesłaną przez kupującego
Belki podwalinowe to stabilna konstrukcja pod ekrany przeciwolśnieniowe, montowane głównie na przejściach dla ludzi i przejściach dla zwierząt w obszarach chronionych. Ich właściwości umożliwiają szybki i łatwy montaż.
Materiały
Beton C30/37, Stal zbrojeniowa
Wykonujemy podwaliny zgodnie ze specyfikacją przesłaną przez kupującego
Jedno z najprostszych rozwiązań dla systemów przejazdowych na skrzyżowaniach dróg kołowych z szynowymi, w tym kolejowymi i tramwajowymi. Ich specjalna konstrukcja zabezpiecza płytę przed kruszeniem się wskutek przejazdu samochodów.
Świadek graniczny pasa drogowego, słupek „PD”. Ułatwia prace geodezyjne, wykorzystywany jest bowiem do znakowania granic w terenie oraz na pasach drogowych. Wykonanie z betonu odpowiedniej klasy gwarantuje odporność na ściskanie oraz szkodliwy wpływ warunków atmosferycznych, w tym deszczu i mrozu.
Betonowe ścianki drogowe sprawdzają się jako separatory pasów jezdni, zabezpieczając pojazdy przed zderzeniem się w ruchu ulicznym. Mogą być także wykorzystywane jako bariery przy przyczółkach wiaduktów lub jako obrzeże mostów.
Element konstrukcyjny w kształcie dwóch przylegających do siebie trapezów – może być łączony z dyblem połówkowym. Stosowany jako wzmocnienie dna rowów, skarp, kanałów ściekowych i wylotów urządzeń wodnych. Sprawdza się w konstrukcjach stale zanurzonych w wodzie lub o dużym natężeniu ruchu.
Prefabrykat dostępny na zamówienie. Prosimy o kontakt, zaoferujemy atrakcyjny termin realizacji.
Element konstrukcyjny w kształcie pojedynczego trapezu – może być łączony z dyblem całym. Rozwiązanie sprawdzone rozwiązanie w celu umocnienia skarp, wylotów urządzeń wodnych, kanałów ściekowych oraz dna rowów.
Prefabrykat dostępny na zamówienie. Prosimy o kontakt, zaoferujemy atrakcyjny termin realizacji.
Element systemu odprowadzania wód powierzchniowych. Rodzaj studni zalecany do zastosowania w miejscach włączenia rowów stokowych, skarpowych, ścieków skarpowych, a także w rowach zbiorczych. Prefabrykat dostępny na zamówienie. Prosimy o kontakt, zaoferujemy atrakcyjny termin realizacji.
Wymiary
Dł. 150x sz.90x wys. 90cm.
Materiały
beton C25/30
Waga
3500 kg
Osadnik przy wlocie do studni chłonnej lub kanalizacyjnej (KPED 0114)
Wstępnie przechwytuje osady i zanieczyszczenia z rowu, zapobiegając ich przedostaniu się do studni chłonnej, kanalizacyjnej lub piaskownika. Stosowany jest jako element odwodnienia pasa drogowego i rowów melioracyjnych.
Element ścieku skarpowego. Zalecany do wzmocnienia konstrukcji grawitacyjnego odwodnienia pasów drogowych w miejscach, które nie wymagają zbiorczego ujęcia wód.
Element systemu odprowadzania wód powierzchniowych. Powszechnie stosowany do konstrukcji wylotów kolektorów przy kanalizacji deszczowej. Rozwiązanie wyjątkowo trwałe dzięki zastosowaniu stali zbrojeniowej.
Materiały
beton C25/30, stal zbrojeniowa
Waga
1300 kg
Ściankowe zakończenie przepustu FI 400-800 (KPED 0395)
Jeden z elementów zagospodarowania pasa drogowego. Prefabrykat montowany na zakończenie przepustu drogowego dla zjazdów z dróg lokalnych i gospodarczych o prędkości projektowej mniejszej lub równej 60km/h.
Średnica otworu:
500, 600, 700, 800
Długość:
160, 160, 200, 200
Szerokość
100, 100, 100, 100
Głębokość
20, 20, 20, 20
Fundament pod ściankowe zakończenie przepustu FI 400-800 (KPED 0395)
Integralna część ściankowego zakończenia przepustu drogowego. Montowany w konstrukcjach dla zjazdów z dróg lokalnych i gospodarczych o prędkości projektowej mniejszej lub równej 60km/h.